Szkoła Podstawowa nr 149 w Łodzi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej www.sp149.lodz.pl

  • Data publikacji strony internetowej: 01 listopad 2018 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 20 grudnia 2024 r.

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • materiały wideo nie posiadają napisów
  • alternatywa w postaci tekstu (nie wszystkie pliki graficzne posiadają alternatywny tekst)
  • kontrast dla treści niebędących tekstem (nie wszystkie pliki graficzne posiadają kontrast)
  • cześć plików tekstowych, arkuszy kalkulacyjnych i plików PDF nie posiada struktur nagłówkowych, tytułów, opisów alternatywnych
  • niektóre artykuły na stronach nie posiadają struktury nagłówkowej
  • niektóre tabele nie posiadają opisów alternatywnych

Treści nieobjęte przepisami

Mapa dojazdu – wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności

Nadmierne koszty

Materiały wideo nie posiadają audio deskrypcji lub napisów dla osób niesłyszących.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 5 marzec 2025 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 5 marzec 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Małgorzaty Cydzik-Jankowskiej — mejlowo: m.cydzik-jankowska@sp149.elodz.edu.pl lub telefonicznie 42 643 52 42.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie cyfrowym, architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
  • wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą
  • wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Do pobrania:

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do dyrektora szkoły:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych

Dostępność architektoniczna

  1. Budynek główny:
    • Do szkoły prowadzi wejście główne od ul. Tatrzańskiej. Wejście główne nie posiada dodatkowych oznaczeń.
    • W budynku w wejściu głównym znajduje się portiernia.
    • Wejście główne do szkoły znajduje się na parterze i nie wymaga dodatkowych podjazdów.
    • W budynku nie ma wind.
    • W budynku znajdują się toalety dla osób niepełnosprawnych na parterze, 1 piętrze i 2 piętrze.
    • Nie ma wydzielonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
    • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
    • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla.
    • Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  2. Budynek 2 Bajkowa Szkoła
    • do budynku prowadzi wejście główne bez dodatkowych oznaczeń
    • budynek jest parterowy i wolny od barier architektonicznych: brak schodów, toaleta dla niepełnosprawnych, drzwi dostosowane do osób niepełnosprawnych
    • do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem
    • w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie braila

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • Nie ma możliwości komunikowania się poprzez formularz kontaktowy.
  • Jest możliwość komunikacji przy pomocy poczty elektronicznej.
  • Brak możliwości wysyłania wiadomości SMS, MMS oraz komunikatorów internetowych.
  • Brak możliwości komunikacji audiowizualnej z wykorzystaniem komunikatorów internetowych.
  • Brak możliwości przesyłania faxu.
  • W placówce nie ma dostępności tłumacza migowego.
  • Podmiot nie posiada urządzeń do obsługi osób słabo słyszących.