Dnia 9 września 2019r. uczniowie klasy 3b odwiedzili Port lotniczy – Łódź Lublinek. Celem wycieczki było zapoznanie dzieci z pracą ludzi na lotnisku i jego funkcjonowaniem oraz pokazanie “Ścieżki pasażera”, którą pokonujemy od momentu pojawienia się na lotnisku, do momentu wejścia na pokład samolotu. Przy punkcie informacyjnym na lotnisku czekała już na nas Pani Przewodniczka. Razem udaliśmy się na stanowiska odprawy bagażowej. Uczniowie mieli okazję dowiedzieć się czego nie wolno wnosić na pokład samolotu i co zrobić, aby odprawa odbyła się szybko i sprawnie. Później przez stanowisko odprawy pasażerów weszliśmy do pomieszczenia, w którym bagaże jadące do samolotu poddawane są szczegółowej kontroli. Tam zostaliśmy poddani kontroli bezpieczeństwa, gdzie przechodziliśmy przez bramkę wykrywającą niebezpieczne przedmioty. Pracownicy Straży Granicznej zaprezentowali nam wyposażenie, które pomaga im w utrzymaniu bezpieczeństwa na lotnisku. Następnie przejechaliśmy się lotniskowym autobusem. Poznaliśmy specyfikę pracy Lotniskowej Straży Pożarnej Zobaczyliśmy nowoczesne wozy strażackie i sprzęt do ratownictwa. Duże wrażenie zrobiła na nas wielkość i wyposażenie tych pojazdów. Widzieliśmy lądowanie samolotu, który przyleciał z Monachium. W czasie wycieczki wykonaliśmy pamiątkowe zdjęcia.